Ghici cine va construi drumurile?

0
2279

 

Circulă o poveste interesantă săptămâna asta despre Mike Watts,  un antreprenor birtanic care a găsit o soluţie creativă la una din cele mai notorii întrebări din economie: „Cine va construi străzile?”. De când a avut loc o alunecare de teren în februarie, o secţiune a drumului A431 dintre Bath şi Bristol a fost închisă traficului. Închiderea drumului a făcut ca navetiştii să aibe probleme – care trebuie să facă faţă unui cost mai mare cu combustibilul, durata navetei şi poluarea – şi va dura până la Crăciun până când autorităţile locale vor putea să repare drumul. 

Văzând problemele cauzate de închiderea drumui, Watts a luat iniţiativa pentru a rezolva problema prin construirea propriului drum care să asigure o rută mai ieftină şi mai rapidă pentru navetişti. The Telegraph spune că „ruta, care a fost deschisă vineri, este considerată a fi primul drum privat construit în mai mult de 100 de ani”. 

Watts şi soţia lui au fost cu adevărat antreprenori în aventura lor, care a costat 150.000£ să îl construiască şi încă 150.000£ să îl întreţină pentru următoarele cinci luni (comparat cu 1.5 milioane de lire estimate a fi necesare american casinos pentru repararea drumului deteriorat). Dar ei sunt încrezători că au luat decizia corectă atât pentru ei cât şi pentru şoferi. Spre deosebire de „patronii” drumurilor publice, clienţii lui Watts ştiu dinainte cât trebuie să plătească şi ce să aştepte pentru banii daţi. El percepe 2 lire pe vehicul, şi deja are 1250 de clienţi zilnici. În mod şocant, drumul său poate fi folosit şi şoferii chiar îl folosesc, deşi nu a primit aprobare de la inspectorii de securitate locali. 

În plus faţă de şoferi, noul drum îi ajută şi pe antreprenorii locali, ale căror venituri au scăzut după ce închiderea drumului a limitat traficul în zonă. Accesul sporit ajută firmele locale să îşi revină, iar Watts are chiar o ofertă prin care clienţii care cheltuie cel puţin 20 de lire în magazinele locale pot să folosească drumul în mod gratuit. 

Bineînţeles, ţinând cont de uşurinţa şi eficienţa conducerii pe acest drum, nu vine ca o surpriză faptul că Bath and North East Somerset Council (care este responsabil pentru drumurile locale) încearcă să îi convingă pe şoferi să nu îl folosească. Dar consumatorii votează cu picioarele, ca să spunem aşa, şi foloseasc drumul privat. Asta e doar un alt exemplu de intervenţie a pieţei libere care rezolvă probleme cauzate de eşecurile guvernamentale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.