Speranţa mea pentru „Free to Learn”

Am făcut progrese uimitoare în ceea ce priveşte drepturile adulţilor; dar cum rămâne cu cele ale copiilor?   Mă simt precum copilul din...
Lecturi libertariene

Lecturi libertariene şi alte recomandări

  A postat Daniel pe site-ul SoLib (postul nu mai este disponibil) o listă de lecturi interesante pentru a afla poziţia libertarienilor...

Elefantul din educație

Sistemul educațional așa cum îl știm se va prăbuși complet mai devreme sau mai târziu. Multă lume recunoaște acest adevăr, dar...

Costul monopolului statului asupra sectoarelor publice. Cazul educaţiei

Dacă mai este nevoie de dovezi că sistemul romanesc de educaţie este falimentar, amintim că într-o clasificare serioasă a universităţilor după...
Seminar

Seminar Cărţi mici, idei mari 2013-2014

Se anunţă cel mai bun seminar organizat până acum de Institutul Mises România pentru cei care vor să înveţe economie dar...

Jurnal de profesor (II)

25 iulie 1958 Din tot ce am văzut și învățat în ultima jumătate de an, un lucru iese în evidență. Ce se întâmplă în clasă nu e ce cred profesorii – în mod clar nu ce am crezut eu întotdeauna. De câțiva ani lucrez cu o imagine mentală a clasei mele. Această realitate, pe care simțeam că o cunosc, era în parte fizică și în parte mentală sau spirituală. Cu alte cuvinte, credeam că știu, în general, ce fac elevii, precum și ce gândesc și simt. Înțeleg acum că imaginea mea asupra realității era aproape cu totul falsă. De ce n-am observat asta înainte?
Mai puțin Marx, Mai mult Mises

Mai puțin Marx, Mai mult Mises. O viziune liberală a educației

Dezastrul socialismului educațional în România este categoric. Un sistem de învățământ centralizat - un sistem în care statul decide ce (curriculum),...

Postări populare